leffed

Direktlänk till inlägg 3 november 2011

Katterna och smörgåstårta

Av Leif Dollert - 3 november 2011 19:56

Skrivet 2011-10-27

Jag har varit på styrelsemöte i Borådsstyrelsen under kvällen. Det var trevligt och vi kom fram till en hel del beslut.

Väl hemma igen skulle jag äta en bit smörgåstårta. Gissa vilka som kom springande till bordet? Jo katterna. De kände väl lukten av räkor och lax. Ingen av dem ville smaka. De ville bara nosa och sedan kelas med mig. Jag hade ju varit borta hela kvällen och det hör ju numera inte till vanligheterna. Så det stämde inte riktigt med deras vanor.
När jag sedan går och lägger mig vet jag att katterna kommer att säga god natt under en längre ceremoni.
 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Leif Dollert - 24 februari 2012 11:05

Sedan mitten på förra veckan har jag blivit sämre och sämre, både med andningen och psykiskt. Ville bara sova och åter sova. Fick en tid hos PAH-enheten i onsdag och där konstaterades att jag har en infektion och på grund av min sjukdom blev jag tota...

Av Leif Dollert - 1 januari 2012 03:19

Nu är det 2012 - vad konstigt att skriva 2012. Undrar hur lång tid det tar innan det fastnar och man skriver det automatiskt. Vad väntar jag mig då av det nya året? Först och främst av mina anhöriga, vänner och mina katter mår bra. För det andra att ...

Av Leif Dollert - 23 november 2011 22:52

I helgen var jag på kattutställning och tittade på katter. Träffade också utställare jag känner sedan förr. Fick också en pratstund med några som börjat senare. Trevligt var det och jag kände inte av någon trötthet. Jag var där både lördag och söndag...

Av Leif Dollert - 17 november 2011 13:47


I går var jag på gångtest igen. Det var i maj jag gjorde den senast. En gångtest är att gå på plan mark promenera i sex minuter. Innan gårdagens har jag gjort tre stycken med resultatet 160 meter, 180 meter och 240 meter. Det har alltså blivit längre...

Av Leif Dollert - 14 november 2011 14:34

I lördags var jag i Mariestad på en liten kattkonferens. Det var med spänning jag såg fram mot resan. Det var länge sedan jag sett fram mot en liten resa med sådan entusiasm. Herre jösses det är ju bara 30 mil till Mariestad. Vad var det som var så s...

Skapa flashcards