leffed

Alla inlägg under november 2011

Av Leif Dollert - 3 november 2011 19:59

Skrivet 2011-11-02

Vaknade genomsvettig och kände att jag behövde mer luft. Det kändes som jag behövde tre andetag medan jag tog två. Anfådd var jag då självklart. Kom upp ur sängen så småningom. En väninna ringde och frågade hur jag mådde för hennes dotter, som har astma, hade svårt med andningen i morse. Luften var tydligen väldigt tung och fuktig med dimma nästan ned till marken.

Ja nu känns det i alla fall bättre och snart ska jag på möte där kommunen ska informera om matavfall.
PAH
Av Leif Dollert - 3 november 2011 19:57

skrivet 2011-10-29

Kvällen har varit lite jobbig på grund av yrsel. Däremot har andfåddheten varit bättre. Har börjat hosta igen en hel del. Det är då jag får yrseln. Har fått lite mer vätska i benen. Det är lite oroande. Ska jag åka in eller ej. Vi får se när jag sovit.

Timrå förlorade åter på straffar. Det gör ju inte att man bättre heller. Timrå ligger ju sist och tabellen är inget rolig att läsa, men hoppet är väl det sista som överger en.
PAH
Av Leif Dollert - 3 november 2011 19:56

Skrivet 2011-10-27

Jag har varit på styrelsemöte i Borådsstyrelsen under kvällen. Det var trevligt och vi kom fram till en hel del beslut.

Väl hemma igen skulle jag äta en bit smörgåstårta. Gissa vilka som kom springande till bordet? Jo katterna. De kände väl lukten av räkor och lax. Ingen av dem ville smaka. De ville bara nosa och sedan kelas med mig. Jag hade ju varit borta hela kvällen och det hör ju numera inte till vanligheterna. Så det stämde inte riktigt med deras vanor.
När jag sedan går och lägger mig vet jag att katterna kommer att säga god natt under en längre ceremoni.
Av Leif Dollert - 3 november 2011 19:55

Skrivet 2011-10-25

Fotbollen är slut, ishockeyn håller på, handbollen är i gång och i dag började bandyn. Nu är vintersäsongen här med de riktiga idrottsgrenarna. Vinterhalvårets sporter.

Fick idag veta att jag måste vara observant på andfåddheten och yrseln. Orsaken behöver inte vara förkylningen. Det kan vara en varningssignal att min lungsjukdom, PAH, blivit sämre och jag kanske måste komma på återbesök tidigare än vad som är tänkt.. Ja deppa för detta - nej då, jag tror det bara är förkylningen.Däremot är jag deppig för Timrå lyckades bara ta ett ynka poäng i kväll.
Av Leif Dollert - 3 november 2011 19:53

Skrivet 2011-10-24

Just nu behövs det inte mycket fär att jag ska bli andfådd. Misstänker att det beror på förkylningen och kanske någon infektion i kroppen eftersom jag är trött hela tiden också. Det har börjat komma lite vätska i bennen igen. Så riktigt rätt står det inte till, men, men. Waranvärdet var i alla fall fortfarande perfekt och i kväll är det en avkopplande hockeymatch på teven - det spelar ingen roll vilket lag somvinner. Inget av dem är ju Timrå IK.

PAH
Av Leif Dollert - 3 november 2011 19:52

Skrivet 2011-10-23

Idag har jag bara sovit och sovit och sovit. Nu är jag uppe, men trött och hungrig. Ska nog göra i ordning något, men vad får vi se. Får väl överraska mig själv - jag kanske bli glad och pigg. Katterna sover som katten.

Av Leif Dollert - 3 november 2011 19:50

Skrivet 2011-10-22

Nu är GIF Sundsvall tillbaka i societeten i fotboll. Efter tre år är man nu tillbaka i Allsvenskan. Underbart!. Däremot ligger Timrå IK illa till i ishockeyn. Laget har nog missuppfattat betydelsen av att vaea ankaret.

Av Leif Dollert - 3 november 2011 19:49

Skrivet 2011-10-21

Var med en väninna och hennes dotter ute och ätit kebabtallrik. Sedan satt vi hemma hos dem och såg lite på teven. Jag somnade till lite då och då där jag satt i soffan. Det har blivit ett vanligt fenomen den senaste tiden att jag somnar till efter maten. Hemåt så kom färdtjänsten ganska passande innan regnet började. Började må illa på väggen hem och gör det fortfarande. Nu ska jag ta kvällsmedicinen och fundera på om det är dags att sova eller glo lite på teven.

Katterna blev i alla fall glada att se mig igen. När jag parkerat elrullstolen var det bara att ropa in dem från trapphuset.
Ovido - Quiz & Flashcards